Reisverslag Ucluelet

Een magische ochtend in Ucluelet

Reisverslag Ucluelet – Na de heerlijke dag in Tofino gisteren, werden we vandaag al vroeg wakker in de Water’s Edge Shoreside Suites. Onze biologische klok stond nog op de tijdszone van België, waardoor we al ruim voor zonsopgang wakker waren. Tijdens het ontbijt hoorden we onze dochter plots roepen: “Kijk daar wat een grote vinnen!”.

Water's Edge Shoreside Suites

Reisverslag Ucluelet – Orka’s

We renden naar buiten en vanaf het terras van ons huisje zagen we verschillende orka’s rond een zeilbootje cirkelen. Wat een gaaf zicht! Het was muisstil buiten, waardoor je het geluid van de warme lucht die de orka’s uitblazen heel goed kon horen. Dit unieke geluid zullen we nooit meer vergeten! Omdat het nog fris was kon je ook heel duidelijk de dampwolken van het uitademen waarnemen. Echt heel speciaal om mee te maken!

Uitzicht hotel Waters Edge Ucluelet

Reisverslag Ucluelet – hotels

In het stadje Ucluelet liggen er verschillende hotels, maar we vonden het niet eenvoudig om er een goedkoop hotel te vinden. Toch niet als je een beetje luxe en comfort wilt.

Wij vonden Water’s Edge Shoreside Suites best wel leuk. Vooral de locatie was echt de moeite! Wakker worden met zicht op zo’n mooi landschap is gewoonweg heerlijk…

Booking.com

Wild Pacific Trail Lighthouse Loop

Na ons ontbijt vertrokken we, nog onder de indruk van de orka’s, naar de parking van de Wild Pacific Trail Lighthouse Loop. Deze wandeling stond al een hele tijd op mijn bucket-list. Het was dan ook echt genieten zodra we de eerste meters van deze legendarische wandelroute aan het stappen waren.

Bekijk hier het volledige verslag van deze wandeling.

Wild Pacific Trail

Zodra we terug op het vertrekpunt van de Wild Pacific Trail Lighthouse loop waren, reden we verder naar het ‘Wild Pacific Trail’. Dit is een ander stuk van deze sprookjesachtige mooie wandelroute in Ucluelet.

Wild Pacific Trail Parking - reisverslag Ucluelet

We parkeerden onze auto langs de Marine Drive in Ucluelet en begonnen aan de prachtige wandeling langs de grillige kustlijn. Onderweg kwamen we bijzondere bomen en prachtige landschappen tegen.

Op naar Campbell River

Aan alle mooie liedjes komt een eind, helaas ook aan ons bezoek aan Ucluelet. Initieel hadden we een nacht en dag extra voorzien in Ucluelet om er een Whale Watching Tour te maken. Uiteindelijk hadden we toch beslist om walvissen te gaan spotten in Campell River omdat het water daar veel rustiger is.

Reisverslag Ucluelet

We kochten nog wat eten en drinken voor onderweg, stopten bij het tankstation en vervolgens reden we nog even langs het Kwisitis Visitor Centre om er het Xplorers boekje van onze dochter binnen te brengen en haar ‘Tag’ te ontvangen. Het Xplorers programma is voor kinderen en te vergelijken met het Junior Ranger Program in de USA.

Kwisitis Visitor Centre

Het was leuk om nog eens bij dit iconische gebouw in het prachtige Pacific Rim National Park Reserve te zijn. Het zonnetje scheen en het beloofde weer een prachtige dag te worden. We hadden spijt dat we niet konden blijven, maar zagen ook enorm uit naar onze Whale Watching Tour morgen! Dat is nu exact waarom we zo graag road trips maken. Iedere dag valt er wel weer iets nieuws te ontdekken en te beleven op je route.

Net zoals in de Amerikaanse Nationale Parken, keken ze ook hier de antwoorden in het boekje even na mocht onze dochter de ‘eed’ afleggen. Daarna ontving ze een tag van het Pacific Rim National Park Reserve. De eerste van een hele reeks die nog zou volgen!

Pacific Rim National Park Reserve tag

Pacific Rim Hwy/BC-4

En dan was het tijd om te vertrekken. We namen vanaf het Pacific Rim Visitor Centre grotendeels dezelfde route als onze eerste dag op Vancouver Island, maar dan in tegenovergestelde richting.

Deze keer stopten we niet bij de verschillende bezienswaardigheden waardoor we er minder lang over deden.

Reisverslag Ucluelet - Pacific Rim Hwy/BC-4

Route

Zoals je op de kaart hieronder kan zien, maakten we wel een klein ommetje om nog eens te gaan eten bij Cuckoo Trattoria and Pizzeria in Coombs. Het had ons de vorige keer zo goed gesmaakt, dat we dit nog eens terug wilden beleven.

Cuckoo Trattoria and Pizzeria

Een kleine 140 km later (vanaf het Kwisitis Visitor Centre) stopten we bij Cuckoo Trattoria. Het zonnetje scheen en de temperatuur was heel aangenaam. Ideaal om plaatst te nemen op het gezellige terras!

We hadden zelfs geen menukaart nodig, we bestelden gewoon lekker hetzelfde als de vorige keer. Dat had ons toen zo gesmaakt!

Niet veel later bracht de vriendelijke serveerster onze ‘Pollo alla Parmigiana’ met een zacht looksausje onder de pasta.

Pollo alla Parmigiana – Breaded chicken breast baked with pomodoro sauce and mozzarella cheese, served with fettuccine alfredo

Cuckoo Trattoria and Pizzeria

Inland Island Hwy BC-19 N

Omstreeks 5 PM vertrokken we richting Campbell River. Vanuit Coombs duurde het niet lang voor we op de Inland Island Higway 19 aan het rijden waren. Het was vanaf het restaurant nog een ritje van zo’n 120 km.

Inland Island Highway Vancouver Island

Er was weinig verkeer op de snelweg waardoor we vlotjes op onze bestemming geraakten.

Painter’s Lodge

Google Maps bracht ons feilloos tot aan de inkom van het hotel. We parkeerden onze wagen en gingen inchecken bij de receptie.

Painters Lodge Campbell River

Zodra we onze sleutel hadden, reden we verder tot bij de blok waar we de volgende 2 nachten zouden verblijven. Even de koffers uitladen en via de houten trap naar onze kamer op het eerste verdiep.

Naast het gebouw stond er een hoge den, die als uitkijkpost voor een zeearend dienst deed. De volgende uren zouden we hem nog regelmatig heen en weer zien vliegen. Soms met een grote vis als trofee.

We hadden geluk! Onze kamer had zicht op het water. Wat een heerlijk plekje om morgen wakker te worden. We namen plaats op het terras en genoten van de rust en het sublieme uitzicht. Wil je meer weten over dit hotel? Bekijk dan gerust even het fotoverslag van ons verblijf in Painter’s Lodge.