Reisverslag Vancouver Island – dag 2

Reisverslag Vancouver Island

Vandaag vertrekken we richting Vancouver Island, waar we de volgende 4 nachten zullen verblijven. Onze eerste stop is Port Alberni, een tussenstop richting Tofino. We hebben bewust een hotel onderweg geboekt omdat we het de eerste dagen van onze roadtrip kalmpjes aan willen doen.

Coast Tsawwassen Inn

Met nog een beetje last van het uurverschil werden we wakker in het Coast Tsawwassen Inn. We hadden onze wekker om 5u30 gezet omdat we tijdig bij de Ferry naar Vancouver Island moesten zijn.

Hotel Tsawwassen Inn

Het was nog donker toen we wakker werden. We namen een frisse douche en nadat we onze koffers gepakt hadden gingen we naar het restaurant voor een stevig ontbijt. Veel tijd hadden we niet, dus een relaxed ontbijt zat er helaas niet in.

Ontbijt in Tsawwassen Inn hotel

Here we go!

Nadat we uitgecheckt waren vertrokken we naar de Ferry richting Vancouver Island. In de auto maakten we eerst nog een foto van de kilometerstand zodat we nadien eenvoudig kunnen zien hoeveel kilometer we in totaal gereden hebben.

Kilometers roadtrip Canada

Overzet naar Nanaimo

We hadden ruim op voorhand de overzet van Tsawwassen naar Duke Point (Nanaimo) gereserveerd. Nadat we onze voucher getoond hadden mochten we plaats nemen in de wachtrij.

Het regende pijpenstelen, waardoor we helaas in de auto moesten wachten.

Overzet Vancouver reserveren

Een half uurtje later kwam er beweging in de wachtrij en mochten we aan boord. Lees hier verder over de ferry naar Vancouver Island.

Ferry Vancouver Island

Reisverslag Vancouver Island

Na een uurtje varen (ongeveer halfweg) begon het op te klaren en zagen we de eerste zonnestralen. Het gaf meteen een ander gevoel en ondertussen begonnen we ook pas goed te beseffen dat het eerste gedeelte van onze roadtrip gestart was.

Overzet tussen Vancouver en Vancouver Island

Route

Omdat ik regelmatig vragen ontvang over onze route, heb ik besloten om deze op dagbasis toe te voegen aan ons reisverslag. Ik hoop dat je er de nodige inspiratie uit kan halen.

Vancouver Island

Een 2-tal uren later waren we op Vancouver Island en reden we onze eerste meters op het grootste eiland aan de westkust van Noord-Amerika.

Met de auto naar Vancouver Island

In onze achterspiegel keken we nog een laatste keer naar de overzetboot en reden vervolgens naar onze eerste bestemming op Vancouver Island.

Top Bridge Park

De eerste stop tijdens onze Canadese roadtrip was het Top Bridge Park in Parksville. Waarschijnlijk heb je nog nooit gehoord van dit kleine natuurpark, maar wij bezochten het omwille van de hangbrug.

Parking bij Top Bridge Park

Net zoals onze eerste hangbruggenroadtrip in Europa liep onze route in Canada ook van hangbrug naar hangbrug.

Top Bridge Park City of Parksville

Hangbruggen in Canada

We wandelden over de eerste hangbrug van onze roadtrip en genoten van de mooie omgeving. Dit was echter nog maar een voorsmaakje van wat ons te wachten stond.

Top Bridge Park hangbrug Canada

Na een korte wandeling in de omgeving reden we verder richting Port Alberni. Het was ondertussen al middag en we hadden honger gekregen.

Texas BBQ – Vancouver Island

Onderweg zagen we een reclamebord ‘Texas BBQ’ staan, met een foodtruck naast de weg. Lang moesten we niet twijfelen en namen de afslag naar de parking.

Texas BBQ Parksville

Toen we de deur van onze auto openden kwam de heerlijke geur ons al tegemoet!

Traditional Texas BBQ foodtruck

Broodje Pulled Pork met koolsla

We bestelden een broodje ‘pulled pork’ en niet veel later zaten we heerlijk te smullen op het terras. OK, misschien niet meteen het meest typisch Canadese gerecht, maar we hadden er gewoonweg enorm veel zin in.

Texas BBQ Vancouver Island

We konden zelf de sausjes en groentjes kiezen. Lekker!

Beautiful British Columbia

Na deze snelle hap reden we verder naar onze volgende bestemming in het Beautiful British Columbia.

Beautiful British Columbia nummerplaat

Goats on Roof – Old Country Market

Onderweg naar Little Qualicum Provincial Park kwamen we langs een andere toeristische attractie. De Old Country Market in Coombs.

Goats on Roof Old Country Market

We parkeerden onze auto langs de Alberni Highway en namen een kijkje in de verschillende winkeltjes.

Goats on Roof – Old Country Market
2326 Alberni Hwy, Coombs, BC V0R 1M0, Canada

oldcountrymarket.com

Naast de winkeltjes waren er ook een aantal eetgelegenheden waaronder een zeer goed Italiaans restaurant. Lees meer over ons bezoek aan the Old Country Market in Coombs.

Life is short make it sweet

We kochten ook wat vers fruit voor onderweg. Het zag er allemaal zo lekker uit!

Old Country Market Greenery

Little Qualicum Falls

We reden weer een stukje verder en niet veel later waren we bij de ingang van het Little Qualicum Falls Provincial Park.

Little Qualicum Falls Provincial Park

We reden haast alleen op de weg richting de parking.

Reisverslag Vancouver Island

We parkeerden onze auto en maakten er een korte wandeling. Bekijk meer foto’s van onze wandeling naar de lower en upper falls.

Lower Falls - Little Qualicum Falls Provincial Park

Na onze wandeling door dit mooie Provincial Park reden we verder over de Alberni Highway richting Port Alberni.

Little Qualicum Falls

Cathedral Trail

Onze volgende halte was Cathedral Grove in het MacMillan Provincial Park. We volgden er 2 wandelpaden in een lus tussen de bomen.

Wij vonden het best wel indrukwekkend om tussen deze majestueuze pilaren te wandelen. Sommige van deze reusachtige bomen zijn meer dan 800 jaar oud.

Cathedral Grove
Cathedral Grove Trail Vancouver Island

We genoten van de mooie omgeving en de heerlijke geur van de Red Cedars.

Blad Canadese vlag

Port Alberni

Omdat we het de eerste dag van onze roadtrip kalmpjes aan wilden doen, boekten we een hotel in Port Alberni. In dit stadje viel niet echt veel te beleven, maar we waren toch blij dat we deze dag niet meer tot in Ucluelet moesten rijden.