Een prachtige zonsopgang

Reisverslag Campbell River – Na een heerlijke nachtrust werden we ’s morgens al heel vroeg wakker, we leefden nog steeds een beetje in het (slaap)ritme van thuis. Omdat we zo vroeg wakker waren, konden we genieten van een prachtige zonsopgang. Vanaf het balkon van onze kamer hadden we een geweldig uitzicht!

A room with a view

Wakker worden in de Painter’s Lodge was gewoonweg zalig! Het geluid van de vogeltjes, de frisse lucht en de ochtendzon op het venster. Wanneer je naar buiten wandelt, word je getrakteerd op een betoverend mooi panorama. Start de video hieronder en wandel mee naar het balkon…

Ontbijt met zicht op het water

Na onze onverwachte kennismaking met enkele Orka’s in Ucluelet, stond er vandaag opnieuw een fantastische activiteit op ons programma. We gingen walvissen spotten! We hadden een ‘Whale Watching Tour’ geboekt bij Eagle Eye Adventures in Campbell River, op slechts 5 kilometer rijden vanaf de lodge.

Maar eerst was het tijd voor een stevig ontbijt. De Whale Watching Tour zou de hele voormiddag duren en we moesten er dus even tegen kunnen.

Reisverslag Campbell River

Omdat we zo vroeg waren, hadden we het terras helemaal voor ons alleen. Wat een zalig plekje om te ontbijten! De frisse lucht, de geur van vers gebakken spek en koffie, zicht op de bergen en het water, de zon die al lekker warm was,… Hier hadden we gerust een volledige week kunnen blijven!

Tijdens ons ontbijt hadden we zicht op de ‘Discovery Passage’. Dit is een kanaal dat deel uitmaakt van de Inside Passage tussen Vancouver Island en de Discovery Islands. Het water lag er heel rustig bij, een enorm verschil met de ruige oceaan aan de westkust van Vancouver Island. Wat waren we blij dat we hier onze whale whatching tour geboekt hadden en niet in Tofino of Ucluelet zoals we eerst van plan waren.

Ontbijt in de Painter's Lodge

Eagle Eye Adventures

Na het ontbijt gingen we, zoals aangeraden in onze bevestigingsmail, nog een dikke trui halen op onze kamer. Vervolgens reden we naar de haven, zo’n 5 kilometer verder. We parkeerden onze auto tegenover de Starbucks en wandelden vervolgens naar het kantoor van de organisatie.

Het kleurrijke gebouwtje lag vlakbij het ‘Marina Office‘. Omdat we nog een beetje te vroeg waren, slenterden we wat rond in het haventje. Op het afgesproken uur wandelden we het kantoor binnen en werden er vriendelijk ontvangen. Na het nodige papierwerk voor de verzekering kregen we onze ‘Thermal Suits’.

Eagle Eye Adventures
Eagle Eye Adventures in Campbell River

Voor we het water op gingen, kregen we eerst nog wat uitleg van onze gids Ruben. Op de kaart toonde hij ons waar er deze morgen al walvissen en orka’s gespot waren. We zouden een grote lus maken en in totaal zo’n 4 uur onderweg zijn. We hadden er enorm veel zin in!

Thermal Suits

De dikke thermische pakken leken wat overkill toen we nog rustig in het zonnetje zaten, maar we vernamen dat deze eenmaal onderweg wel nodig waren. De lucht boven het ijskoude water kan heel fris zijn, zeker wanneer je aan vrij hoge snelheid over het water vaart. Moest je om een of andere reden in het water vallen, dan is zo’n pak zelfs levensnoodzakelijk!

Eagle Eye Adventures (Campbell River)

Het was in ieder geval een grappig zicht, maar ook best wel lekker warm.

Reisverslag Campbell River

En dan was het eindelijk tijd om te vertrekken. Zodra we snelheid maakten, waren we heel blij met onze pakken! Het duurde niet lang voordat de meeste passagiers hun kap of muts opzetten tegen de koude wind… Wat was dat zalig om zo over het vlakke water te scheuren!

Niet veel later wees onze gids in de verte. Daar zagen we onze eerste walvis al! Je merkte meteen dat deze mensen een getraind oog hebben.

Walvissen spotten in Vancouver Island

Stuart Island

Onderweg hielden we even halt op ‘Stuart Island‘. Hier was er even tijd om naar het toilet te gaan of gewoon even de benen te strekken. Wat was het daar sprookjesachtig mooi!

Zodra iedereen terug aan boord was, begonnen we aan het tweede gedeelte van onze tour. We hadden al heel wat wildlife gezien, maar er zou nog veel meer volgen! Wil je graag weten welke dieren we nog allemaal gezien hebben onderweg? Bekijk dan het fotoverslag van onze whale watching tour in Campbell River.

Zeeleeuwen Vancouver Island
Zeearenden Vancouver Island

Painter’s Lodge

Ongeveer 4 uur na de start, kwamen we voorbij de Painter’s Lodge en zagen het balkon en terras waar we in de ochtend nog genoten van een prachtige zonsopgang en een ontbijt.

Reisverslag Campbell River

Niet veel later voeren we terug de haven in. Het einde van een onvergetelijke uitstap. Dit had echt nog veel langer mogen duren van ons! Het was zo zalig om tussen de verschillende eilandjes te varen en langs de oevers.

Eagle Eye Adventures in Campbell River

Onze dochter kreeg nog een ijsje en vervolgens gingen we lunchen, want we hadden honger gekregen van heel de voormiddag in de goede lucht te vertoeven. De eigenaar van Eagle Eye Adventures gaf ons enkele tips waar we terecht konden voor een lekkere maaltijd.

Moxie’s Grill & Bar

Uiteindelijk kozen we voor ‘Moxie’s Grill & Bar’, waar we plaats namen op het terras. Terwijl we op ons eten aan het wachten waren, bekeken we de foto’s en video’s die we gemaakt hadden. We hadden nooit durven dromen dat we zoveel dieren op één dag zouden kunnen spotten!

Moxie's Grill & Bar
Painter's Lodge

Na onze lunch bij Moxie’s reden we terug naar het hotel, waar we de rest van de dag wat relaxten aan het zwembad en op het terras genoten van het idyllische uitzicht en onze laatste nacht op Vancouver Island.