Wild Pacific Trail Lighthouse Loop

Gedurende ons verblijf op Vancouver Island hebben we verschillende mooie wandelingen gemaakt. De Wild Pacific Trail Lighthouse loop was zonder twijfel één van de mooiste wandelingen die we in Canada gemaakt hebben! Op deze pagina een kort fotoverslag van dit onvergetelijk moment.

Parking Lighthouse loop Ucluelet

Visitor Parking

Na ons ontbijt in de Water’s Edge Shoreside Suites reden we meteen naar de startplaats van deze iconische wandeling. Langs de Coast Guard Drive ligt de Visitor Parking.

Visitor Parking, Wild Pacific Trail
Coast Guard Dr
Ucluelet, BC V0R 3A0

Het was nog een beetje fris toen we aan de wandeling begonnen, maar de zon was al lekker warm. Bij de parkeerplaats stond er een bord waarop je de volledige wandeling kan zien. Alles staat heel duidelijk aangegeven.

Wandelkaart Lighthouse loop Wild Pacific Trail Ucluelet

Lighthouse Loop 2.6 km

De populaire wandeling in Ucluelet is maar 2.6 kilometer, maar neem zeker voldoende tijd om onderweg te genieten van deze wandeling. Als je eerst de vuurtoren wilt zien, dan loop je met de klok mee naar rechts vanaf de 0 km-markering.

De Lighthouse Loop brengt je door een bemost regenwoud naar de ruige en winderige kustlijn. Het pad volgt de rand van rotsachtige landtongen en biedt fantastische uitzichten op Barkley Sound en het Amphitrite Lighthouse.

Lighthouse Loop wandelkaart

Op onderstaande Google Map kan je de exacte locatie van het wandelpad en de parking terugvinden.

Wandelpad vuurtoren Ucluelet

Na de eerste meters waren we al meteen onder de indruk van de bijzondere bomen langs het wandelpad. Wat een speciale vormen!

Bomen met grillige vormen langs de lighthouse loop

Zitbankjes

En dan kwamen we al het eerste zitbankje tegen. Wat een panorama! Hier konden we niet anders dan even plaats te nemen en onze zintuigen te laten genieten. Het geluid van de golven, de frisse zeelucht, de warmte van de zon op ons lichaam, de geur van de bossen en de oceaan,… Wat is de natuur toch geweldig mooi!

Zitbank naast het Wild Pacific Trail

Ook voor onze dochter was het genieten. We waren echt onder de indruk van de schoonheid en ongerepte natuur!

Lighthouse loop Ucluelet

Er hing nog wat ochtendmist en nevel tussen de eilandjes, wat het nog wat mysterieuzer maakte. Dit plekje moet ook geweldig mooi zijn tijdens een zonsondergang!

Wild Pacific Trail

Hier ga je niet op een bankje zitten om uit te rusten van de wandeling, maar om te genieten van de sprookjesachtig mooie uitzichten.

Wandelen in Ucluelet

Amphitrite Point Lighthouse

Heel wat mooie panorama’s verder kwamen we bij de beroemde vuurtoren, genoemd naar Amphitrite, de zeegodin en de echtgenote van Poseidon in de Griekse mythologie.

Nu lag alles er rustig en zonnig bij, maar het kan hier ook enorm hard stormen.

Nadat we op de infoborden wat gelezen hadden over de geschiedenis van deze vuurtoren, wandelden we verder over het Wild Pacific Trail.

Wandelen in Ucluelet - Vancouver Island

Onderweg kan je ook gebruik maken van picknick banken.

Wegwijzer Wild Pacific Trail
Wild Pacific Trail loop

Wild Pacific Trail 1.0 km

Ondanks we al een hele tijd onderweg waren, hadden we nog maar 1 kilometer gewandeld… Er valt dan ook zoveel te zien onderweg.

Wild Pacific Trail B.C. Ucluelet 1.0 km

Deze wandeling mocht nog uren blijven duren. Wat een positieve energie hing er hier! We werden er helemaal blij van.

Focus on what you love and anything is possible.

Barbara Schramm – Wild Pacific Trail Society
Focus on what you love and anything is possible quote

De schoonheid van deze wandeling is niet op foto vast te leggen. Je moet het gewoon zelf ervaren hebben…

Lighthouse loop - Wild Pacific Trail

En dan zagen we het bordje van de parking helaas al staan. Het einde van een prachtige wandeling.