Reisverslag Tofino

Ontbijt in Port Alberni

Na onze eerste dag op Vancouver Island reden we vandaag naar Tofino en Ucluelet. Maar uiteraard gingen we eerst nog ontbijten in het hotel. Vandaag hadden we geen haast om de veerboot te halen en konden dus lekker genieten van al dat lekkers. Het ontbijt in Canada is eigenlijk vergelijkbaar met Amerika, alleen dat je hier meestal ook nog lekkere verse zalm kan verkrijgen.

Ontbijt in Canada

Pacific Rim Hwy/BC-4

Reisverslag Tofino – Zodra we uitgecheckt waren, vertrokken we richting Tofino. Ons hotel lag op een steenworp van Highway 4. We zaten dus vrijwel meteen terug op route die we gisteren ook al aan het volgen waren.

We hadden gelezen dat er onderweg wegwerkzaamheden waren, waarbij ze de weg regelmatig zouden afsluiten om puin te kunnen ruimen. Daarom probeerden we om voor 10 uur voor de werkzaamheden te zijn, omdat de weg dan gedurende een uur zou afgesloten worden.

Kennedy Lake

We hadden geluk en mochten als allerlaatste auto voorbij de bouwwerf! Na ons werden kegeltjes geplaatst en daarna werd de weg afgesloten. Hierdoor reed er ook niemand achter ons zodat we zomaar overal halt konden houden om van het landschap te genieten onderweg.

Pacific Rim Visitor Centre

Heel wat kilometers en natuurschoon later stopten we bij het Pacific Rim Visitor Centre. Hier kochten we een pas voor de nationale parken en zochten er enkele plannetjes met wandelingen in de omgeving van Tofino en Ucluelet.

2791 Pacific Rim Hwy, Ucluelet, BC V0R 3A0

discoverucluelet.com
Reisverslag Tofino - Pacific Rim Visitor Centre
Pacific Rim Visitor Centre parking

Na deze korte tussenstop vertrokken we richting Tofino. Dit bezoekerscentrum van het Pacific Rim National Park Reserve ligt juist naast de splitsing waar je links naar Tofino en rechts naar Ucluelet kan.

Omdat we in Ucluelet zouden overnachten, bezochten we eerst Tofino dat nog 33 kilometer verder lag.

Splitsing Highway 4 - Tofino en Ucluelet

Kwisitis Visitor Centre

Maar eerst stopten we nog in het Kwisitis Visitor Centre om er een Xplorers boekje te halen voor onze dochter. In dit boekje staan leuke en leerrijke opdrachten die je kids tijdens hun bezoek aan de nationale parken in Canada kunnen uitvoeren.

Kwisitis

Nu we er toch waren, besloten we om hier ook maar eens een wandeling over het strand te maken. Het zonnetje scheen en de zachte oceaanlucht deed ons goed! Tijdens onze wandeling zagen we heel wat mooie dingen zoals een zeester, zeeanemonen, schelpen, krabbetjes,…

Highway 4 naar Tofino

Een klein uurtje later reden we verder over de Pacific Rim Highway in de richting van Tofino. Een stukje verder zouden we een wandelingetje door een regenwoud maken.

Highway 4 - West Canada Vancouver Island

Rainforest trail Tofino

En dan was het dus tijd voor een wandeling waar ik al maanden naar uit keek! Bekijk het fotoverslag van ons bezoek aan het rainforest trail in Tofino.

Tofino

Na de onvergetelijke wandeling over het rainforest trail hadden we honger gekregen. Daarom reden we verder tot in het centrum van Tofino.

Reisverslag Tofino

Op zoek naar een goed restaurant maakten we een korte wandeling door het centrum. Onze dochter had natuurlijk al meteen heel wat leuke winkeltjes ontdekt, maar die waren voor na de lunch.

Schooner Restaurant

We volgden de geur van gegrild vlees en zo kwamen we uit bij dit leuke Schooner Restaurant.

The Schooner Restaurant

Reisverslag Tofino – Combers Beach

Verschillende winkeltjes en Canadese dollars later begonnen we aan onze rit naar Ucluelet. Onderweg stopten we nog bij Combers Beach om er eens lekker uit te waaien op het verlaten strand.

Reisverslag Tofino - Combers Beach
Combers Beach Tofino

Na onze wandeling bij Combers Beach vertrokken we richting het hotel in Ucluelet. Voor we het eilandje – waarop deze mooie accommodatie gelegen is – opreden, zagen we nog enkele hertjes de baan oversteken.

Hertjes in Ucluelet

Waters Edge Shoreside Suites

We schreven ons in bij de receptie van Waters Edge Shoreside Suites en ontvingen er de sleutel van ons huisje. We logeerden in nr. 701. Zoals je in de fotogalerij hieronder kan zien, was het uitzicht sprookjesachtig mooi!