Painter’s Lodge in Campbell River

Reisverslag North Vancouver en Campbell River – Nadat we gisteren genoten hadden van een onvergetelijke Whale Watching Tour, vertrokken we vandaag naar onze volgende bestemming. We hadden spijt dat we Vancouver Island gingen verlaten, maar tegelijk waren we ook enthousiast voor wat ons nog allemaal te wachten stond. Maar eerst namen we nog uitgebreid de tijd om een laatste keer te ontbijten met zicht op de ‘Discovery Passage’.

Na het ontbijt maakten we nog een laatste wandelingetje over de mooie pier tegenover de lodge. Wat gaan we deze prachtige plek missen! Hier had je echt het gevoel in een filmdecor rond te lopen, met zo’n romantisch prieeltje op het einde van de pier.

Vancouver Island

Toen we onze vlucht naar Vancouver bij het reisbureau boekten, gaven ze er ons de tip om zeker ook enkele dagen Vancouver Island te bezoeken. Als je er toch bent, loont het inderdaad de moeite om de overzet van Vancouver naar Vancouver Island te nemen kennis te maken met de ongeëvenaarde pracht van dit eiland in de Grote Oceaan. We hadden er gerust nog enkele dagen langer kunnen verblijven, maar aan alle mooie liedjes komt helaas een einde.

Painters Lodge Campbell River

Nadat we alle koffers ingeladen hadden, vertrokken we aan onze rit richting de overzet in Nanaimo. Maar eerst maakten we een klein ommetje naar het Elk Falls Provincial Park, waar we de tweede hangbrug van onze Canadese hangbruggenroadtrip gingen bezoeken: de ‘Elk Falls Suspension Bridge’. Zoals op de meeste Canadese wegen was het ook hier heerlijk rustig om te rijden.

Route naar Elk Falls

Elk Falls Provincial Park

Niet veel later stopten we bij de ingang van dit provinciale park voor de gebruikelijke foto.

Elk Falls Provincial park

Elk Falls een van de populaire provinciale parken op Vancouver Island. Je kan er mooie wandelingen maken op het uitgebreide netwerk van bospaden of een bezoek brengen aan de nabijgelegen zalmkwekerij van Quinsam. Wij hadden helaas te weinig tijd om van al dat moois te genieten, waardoor ons bezoek beperkt was tot een korte wandeling naar de hangbrug bij de Elk Falls.

Elk Falls parking

Het was nog vroeg en op een paar auto’s en campers na was de parking zo goed als verlaten. We begonnen meteen aan onze wandeling naar de Elk Falls en gelijknamige hangbrug.

Elk Falls
Elk Falls wandelingen
Elk Falls Suspension Bridge wandeling

De wandeling naar de hangbrug was heel duidelijk aangegeven. De hangbrug is sinds 2015 een nieuwe toeristische attractie en trekt dan ook heel wat bezoekers. De 64 meter lange hangbrug zweeft 60 meter boven het heldere, snel stromende water in de Campbell River Canyon. Het laatste gedeelte van onze korte wandeling moesten een houten trap afdalen. Aan het einde van deze trap zagen we de imposante hangbrug voor ons. Naarmate we de hangbrug naderden werd ook het geluid van de bulderende waterval steeds harder.

Trappen naar de Elk Falls Suspension Bridge

Daar hing ze dan! De tweede hangbrug waarover we tijdens onze roadtrip wandelden, maar het zou zeker niet de laatste zijn!

Elk Falls Suspension Bridge

Hangbrug bij een waterval

We hebben ondertussen al heel wat verschillende hangbruggen bezocht. Van een kleine hangbrug over de Dommel tot een hangbrug tussen 2 bergtoppen in Zwitserland. Een hangbrug bij een spectaculaire waterval hadden we echter nog niet op ons lijstje. Het was dan ook echt genieten om vanaf deze brug naar de enorme waterval te kijken. Wat een kracht!

Hangbrug Elk Falls

Het was best wel een beetje akelig om boven zo’n machtige waterval te ‘zweven’. Je kon de nevel tot op de brug voelen.

Elk Falls

Video

Op onderstaande video zie en hoor je het bulderende water naar beneden storten onder de hangbrug.

Na ons bezoek aan de hangbrug maakten we nog een mooie wandeling in de omgeving. Daarna was het tijd om verder te rijden, want we moesten tijdig bij de vertrekplaats van de ferry geraken. We maakten een kleine omweg om opnieuw een bezoek te brengen aan de ‘Goats on Roof Old Country Market‘, waar we nog een allerlaatste keer heerlijk gingen lunchen bij Cuckoo Trattoria and Pizzeria.

Cuckoo Trattoria and Pizzeria
Old Country Market - Cuckoo Trattoria and PizzeriaOld Country Market - Cuckoo Trattoria and Pizzeria

Duke Point – Departure Bay

We genoten van onze lunch op het zonnige terras en hadden helaas geen tijd meer voor een dessert. Omdat het vrij druk was, moesten we langer dan voorzien op ons eten wachten. Normaal gezien vind je dat op zo’n heerlijk plekje geen probleem, maar we zaten toch een beetje in tijdsnood. Daarom vertrokken we maar meteen richting BC Ferries Departure Bay.

Onderweg lazen we op de informatieborden boven de snelweg dat de ferry volzet was, maar goed dat we gereserveerd hadden!

Reisverslag North Vancouver - Duke Point Departure Bay
BC Ferries Departure Bay

Mooi op tijd stopten we bij de kiosk, waar we onze voucher inruilden. Nog geen 10 minuten later begon men al met inschepen. Maar goed dat we geen dessert meer genomen hadden! 🙂

In tegenstelling tot de eerste dag van onze roadtrip konden we deze keer genieten van het zonnetje met zomerse temperaturen. We keken er al naar uit om op het dek van de boot te gaan zitten.

Het inschepen verliep heel vlot en niet veel later namen we de trap naar het bovendek van de boot.

BC Ferries Departure Bay
Reisverslag North Vancouver

Met spijt in het hart lieten Vancouver Island achter ons.

Plots zagen we heel wat mensen samenscholen aan een kant van de boot. Wat zou er te zien zijn?

Nieuwsgierig gingen we een kijkje nemen en zagen enkele orka’s naast de ferry zwemmen. Wat een mooie afsluiter van ons verblijf op Vancouver Island!

Orka
Horseshoe Bay
Vancouver

Dankzij het prachtige weer was de overtocht deze keer een totaal andere ervaring. Voor we het wisten moesten we terug naar de auto en was het tijd om onze rit verder te zetten. We moesten gelukkig niet ver meer rijden. We zouden enkel nog een bezoekje brengen aan het Lynn Canyon Park en vervolgens naar ons hotel gaan.

Deck 4 Passenger Decks BC Ferries
Lynn Canyon Park

Het was al laat in de namiddag toen we bij het Lynn Canyon Park in North Vancouver waren. We zagen heel wat mensen terugkeren naar de parkeerplaats en waren verwonderd dat het er zo druk was. Het leek in de buurt van de Lynn Canyon Suspension Bridge zelfs meer op een pretpark dan een natuurpark. Omdat dit park met bekende hangbrug zo dicht bij Vancouver ligt, is het een populaire bestemming.

Black Bear Sighting

Lynn Canyon Suspension Bridge

Op de hangbrug was het vrij druk, maar eenmaal over de brug wandelden we er zo goed als alleen. We besloten om nog een mooie avondwandeling naar de Twin Falls te maken.

Twin Falls

We volgden het mooie pad tot bij de brug over de Twin Falls en volgden het lusvormige pad tot we terug bij de hangbrug kwamen. Onderweg vernamen we van enkele andere wandelaars dat ze niet veel verder een beer gespot hadden. Spannend!

Twin Falls Hike in Lynn Canyon

De rest van de wandeling waren we dus uiterst alert of we geen beer konden spotten, maar dat was niet het geval. Aan het einde van onze wandeling wilden we nog iets gaan drinken in The Lynn Canyon Cafe, maar dat was helaas al gesloten. Het park bleef nog open tot 9:00 PM, maar we besloten om naar het hotel te vertrekken. We hadden er een leuke maar vermoeiende dag op zitten.

Park Gates Closed at 9:00

SureStay Hotel by Best Western

Gelukkig lag ons hotel op slechts 9 kilometer van het Lynn Canyon Park, waardoor we 15 minuutjes later al konden inchecken. Na het mooie uitzicht bij de Painter’s Lodge was het hier totaal iets anders, maar dat wisten we op voorhand. We kozen dit hotel enkel voor de strategische ligging tussen Lynn Canyon en op slechts een paar kilometer van het Capilano Suspension Bridge park dat we de dag nadien zouden bezoeken.