Reisverslag Whistler

Reisverslag Whistler – het was nog frisjes toen we vanuit het Aava hotel naar het het centrum van dit mooie stadje in Canada wandelden. Vandaag zouden we één van de vele spectaculaire hangbruggen op onze roadtrip bezoeken. Om de drukte voor te zijn, besloten we om nog voor openingstijd naar het dalstation van de Whistler Village Gondola te gaan.

Aava Hotel Whistler

Whistler

Het was nog heel rustig in Whistler. Op enkele vroege joggers en mountainbikers na wandelden we haast alleen door het gezellige centrum.

Whistler Village Gondola

Aangekomen bij het dalstation van de Whistler Village Gondola zagen we dat we niet alleen waren. Gelukkig was de wachtrij nog niet te lang, want aan de hekken te zien kon het er heel wat drukker worden…

Zodra

To Peak Chair

De Whistler Village Gondola bracht ons tot aan de Roundhouse Lodge, een grote berghut met restaurant, cafetaria en winkel. Vanaf deze lodge moesten we een stukje wandelen naar de volgende berglift, die je ons vervolgens tot aan de Cloudraker Skybridge zou brengen.

Onderweg naar deze zetellift konden we genieten van het fantastische landschap en mooie alpenbloemen naast het wandelpad. We zagen er zelfs een alpenmarmot lopen!

Peak Express

Na een wandeling van zo’n 15 minuutjes door de mooie omgeving kwamen we bij het dalstation van de Peak Express.

De rit met deze stoeltjeslift was een hele ervaring. Onderweg ‘zweefden’ we over een verticale klif van 30 meter. Wij vonden het stukje bij de klif best wel spannend, zelfs een klein beetje akelig…

To Peak Gondola Whistler

Déjà vu

Onderweg konden we de Cloudraker Skybridge al zien ‘hangen’. Het deed ons meteen aan de Peak Walk in Zwitserland denken, een hangbrug tussen 2 bergtoppen die we het jaar voordien bezochten.

Cloudraker Skybridge Whistler

Eenmaal boven bestelden we nog een drankje in deze kleine hut en vervolgens stapten we naar de beroemde hangbrug in Whistler.

Wat ons meteen opviel, was dat er eenrichtingsverkeer van toepassing was. We begonnen onze wandeling over de brug aan de kant die het dichtst bij de Peak Chairlift ligt. Zo wandelden we over de hangbrug richting het uitkijkplatform.

Reisverslag Whistler - Canada
Reisverslag Whistler - hangbrug

Op de hangbrug konden we genieten van een geweldig uitzicht over de omgeving! Gelukkig was het er nog niet druk, waardoor het geen probleem was om een tijdje op de brug te blijven staan.

Cloudraker Skybridge

Uitkijkplatform

Na de brug namen we nog een kijkje op het uitkijkplatform.

Reisverslag Whistler
One Way Trail Whistler

One Way Trail

Om er eenrichtingsverkeer is op de Cloudraker Skybridge, volgden we de wandelroute naast de hangbrug. Deze wandeling loopt evenwijdig met de hangbrug, waardoor je ze nog eens uit een ander perspectief kan bewonderen.

Roundhouse Lodge

We hadden honger gekregen en besloten iets te gaan eten. Na de terugrit met de Peak Express wandelden we tot bij de Roundhouse Lodge, waar we op het terras genoten van een overheerlijke poutine met frieten!

Poutine
Poutine met frieten

Peak 2 Peak Whistler Blackcomb

Na onze spectaculaire wandeling over de Cloudraker Skybridge en een overheerlijke poutine bij de de Roundhouse Lodge, was het tijd voor de volgende onvergetelijke attractie in Whistler. De ‘Peak 2 Peak‘ is niet zomaar een gondelbaan. Deze berglift overspant de afstand tussen Whistler Mountain en het Blackcomb-gebergte, een reis van maar liefst 4,4 kilometer! Gedurende 11 minuten kan je genieten van een fantastisch uitzicht.

Peak 2 Peak in Whistler - Canada

We konden kiezen uit de ‘Express’ gondel en de ‘Glass Bottom Cabin’. De rode Express gondels hebben een capaciteit van 28 personen en je hoeft er niet lang op te wachten. De blauwe gondels hebben een capaciteit van 20 personen en elke 15 minuten komt er eentje langs.

We namen plaats in deze iconische berglift en het was meteen al genieten! Wat een mooie panorama’s onderweg.

Peak 2 Peak in Whistler Blackcomb - Canada
Peak 2 Peak gondel

Na onvergetelijke rit van zo’n 11 minuten bereikten we veilig de overkant van het dal. Stiekem waren we toch een beetje opgelucht dat we veilig terug op de vaste grond stonden bij het bergstation van de Rendezvous Lodge.

Alpine Hiking Trails

We besloten om de rest van de namiddag nog te genieten van de mooie omgeving en nog een wandeling te maken. Omdat we niet voldoende tijd hadden om nog aan een lange hike te beginnen, volgden we een stukje van langere hike.

Alpine hiking trails Whistler

Return to Rendezvous Lodge

In de late namiddag kwamen we terug bij de Rendezvous Lodge, waar we nog iets dronken op het terras van Christine’s On Blackcomb. Een mooie afsluiter van een onvergetelijke dag in de bergen.

Booking.com
The Rendezvous in Whistler

Solar Coaster Express

We hadden er honger van gekregen en namen de berglift terug naar Whistler village. Eerst de Solar Coaster Express en vervolgens de Merlin’s Wizard Express.

Kabelbaan Whistler

Mongolie Grill

’s Avonds hadden gereserveerd bij Mongolie Grill in Whistler Village. Het was een gezellige plekje waar we heerlijk gegeten hebben.