Landscape Arch Hiking Trail in Utah

Landscape Arch Hiking Trail

In de Amerikaanse staat Utah hebben we al heel wat mooie nationale parken bezocht. Arches National Park is er een van. Na onze hike naar Delicate Arch wandelden we de dag nadien naar ‘Landscape Arch’. Dit is de langste van de vele natuurlijke rotsbruggen die je in dit park kan vinden.

Deze natuurlijke boog ligt in het noordelijk gedeelte van het park, bekend als Devil’s Garden.

Ervaringen Arches National Park Utah

Devil’s Garden Road

’s Morgens na het ontbijt vertrokken we richting Devil’s Garden Trailhead, de startplaats van de wandeling. We parkeerden onze Jeep en begonnen aan onze korte wandeling. Helaas hadden we die dag een strak schema zodat we niet voldoende tijd hadden om een langere wandeling te maken. Dit was eigenlijk al een extraatje, omdat we normaal gezien ’s morgens moesten vertrekken naar onze volgende bestemming in Colorado.

Devil's Garden Trailhead, Arches National Park, Devils Garden Rd, Moab, UT 84532, Verenigde Staten

Het was nog vroeg en na het hevige warmte onweer van ’s nachts was het nog aangenaam. Ondanks we slecht een uurtje zouden wandelen namen we toch voldoende drinken mee. Wanneer de zon wat hoger staat kan de temperatuur snel oplopen.

Wandelschoenen

Zoals je kan zien hadden we onze wandelschoenen niet aangedaan. Dit kwam omdat we wegens tijdgebrek niet verder dan de landschap Arch zouden wandelen. Het wandelpad is tot daar heel gemakkelijk. Wanneer je verder wil wandelen zijn stevige wandelschoenen toch aangeraden.

Landscape arch wandeling

Wandelroute naar Landscape Arch

Op de Google Map heb ik het stukje wandelroute dat we gevolgd hebben gemarkeerd. Wij wandelden dus vanaf het Trailhead tot Landscape Arch en daarna dezelfde weg terug.

Wanneer je meer tijd hebt kan je vanaf Landschap Arch nog verder wandelen richting ‘Double O Arch’ om vervolgens langs ‘Private Arch’ terug te komen.

Trail Landscape Arch

Onderweg was het gewoonweg genieten. Achter iedere bocht zag je weer een andere mooie rots of rotsbrug. Dit park heeft haar naam niet gestolen!

Wandelpad Landscape Arch

Bij deze trap naderden we onze eindbestemming. We moesten nog maar een klein stukje klimmen voor we bij een van de langste natuurlijke bruggen in de wereld waren.

Hiking tours in Arches National Park

Titanic

Onderweg zagen we een rots (rechts in beeld), die ons allen meteen aan een schip deed denken. Met een beetje fantasie zagen we zelfs de zinkende Titanic. Zie jij het ook?

Rots in de vorm van Titanic

En dan zagen we plots de Landscape Arch voor ons. Met een overspanning van 88,4 meter is dit echt wel indrukwekkend om te zien!

Landscape Arch

360° foto

Voor we aan de terugweg begonnen maakte ik nog een 360° foto met mijn iPhone.

We hadden echt geen zin om al terug te gaan en wandelden nog een klein stukje verder. Het wandelpad liep nu over een steile rots en werd ook heel wat moeilijker. Te gevaarlijk om met onze wandelsandalen te doen en we hadden sowieso geen tijd meer omdat we nog een hele rit voor de boeg hadden.

Wandelen in Arches National Park

Met spijt in ons hart draaiden we terug richting de parking. Hopelijk kunnen we ooit nog eens terug naar Arches NP om deze wandeling verder te zetten (en nog heel wat andere wandelingen te doen). Wat een ongelooflijk mooi nationaal park is dit!

Cuation Primitive Trail Difficult Hiking sign

Tunnel Arch

Op de terugweg genoten we nog even van het uitzicht op de ‘Tunnel Arch’.

Het begon al aardig warm te worden nu de wolken langzaam maar zeker verdwenen.

Landscape Arch Trail

Niet veel later kwamen we aan op de parking en vertrokken we richting Mesa Verde. Nieuwsgierig hoe de rest van onze dag eruit zag? Lees dan het volledige reisverslag van onze rit naar Mesa Verde National Park.